SoFunnyMoney

Wednesday, October 05, 2005

Kisah Masyarakat...

Sepasang suami isteri pergi memancing dgn perahu mereka di sebuah tasik.. Si suami lebih suka memancing... manakala si isteri pula lebih suka membaca saja.

Ketika sudah memancing beberapa jam si suamimemutuskan untuk tidur sejenak dan meletakkanalat pancingnya di dalam perahunya.. Si isteri pula terus dengan tabiat membacanya..

Tiba-tiba datang seorang penjaga tasik dgn botnya dan menghampiri perahu pasangan tersebut dan berkata,
"Selamat pagi Puan.. apa yg sedang Anda lakukan??"
"Membaca !!" Jawab wanita itu.. dalam hatinya berkata..
"buta ke tak nampak aku membaca.."

"Sebenarnya Anda berada di kawasan yg dilarang memancing" kata
penjaga tasik.
"Tapi saya tidak memancing..!!! Saya hanya membaca"

"Tapi saya nampak anda memiliki PERALATAN untuk itu...jadi saya
mesti membawa anda ke pejabat kami untuk didenda..."

"Kalau anda membawa saya ke sana.. saya akan mendakwa anda melakukan jenayah rogol..." tengking wanita itu.
"Tapi saya tidak menyentuh Puan... !!" balas penjaga tasik kehairanan.

Ya... itu betul.. tapi anda ada PERALATAN utk itu.."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home